Białkowe placuszki bananowe bez cukru

sobota, 16 czerwca 2018

Kto lubi zacząć dzień od porcji pysznych placuszków? Jeśli należycie do tego grona, to polecam ten ekspresowy przepis na placki bananowe bez cukru (słodycz bananów jest wystarczająca) i prawie bez mąki! Są niezwykle proste do zrobienia: wystarczy zmiksować wszystkie składniki niczym koktajl i usmażyć. Placuszki możemy podać z ulubionymi dodatkami, na przykład z owocami, czy kokosową śmietanką. Z tą mąką jest tak, że dodajemy jej tylko odrobinę i możemy w zasadzie wybrać dowolną: od pszennej, przez ryżową i kukurydzianą, aż po kokosową. Niemalże z każdą się udadzą znakomicie. To, co w tych placuszkach bananowych lubię najbardziej, to fakt, że można je wzbogacić o solidną porcję białka, dodając ulubionej odżywki białkowej, więc śmiało polecam je również jako posiłek okołotreningowy. ;)


*

SKŁADNIKI

na ok. 12 placków bananowych

  • 2 dojrzałe banany (najlepiej takie z brązowymi kropkami)
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki (np. ryżowej, kukurydzianej, pszennej, gryczanej czy kokosowej)
  • 1-2 miarki odżywki białkowej (opcjonalnie)
  • szczypta cynamonu
  • szczypta soli
  • olej kokosowy do smażenia
  • śmietanka kokosowa do podania
  • świeże owoce do podania (np. truskawki, czy jeżyny)

*

PRZYGOTOWANIE


Banany zmiksuj w kielichu blendera wraz z jajkami, mąką, cynamonem, solą oraz odżywką białkową, jeśli używasz. Na patelni rozgrzej olej kokosowy i wylej po 1 łyżce ciasta w kilku miejscach, formując placuszki. Smaż je z obu stron na złoto-brązowy kolor. Gotowe placuszki bananowe podaj z kokosową śmietanką i ulubionymi owocami.

*

Zainteresował Ciebie ten wpis? Zobacz również:

4 komentarze